-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51599 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:8

در چه صورت چيزي كه از خارج سرزميني وارد آن سرزمين شود اجنبي و ضد ملّي شمرده ميشود؟
در يك صورت آن چيزي كه از خارج رسيده است بيگانه و اجنبي خوانده ميشود و پذيرش آن بر خلاف اصول مليت شناخته ميشود و احياناً پذيرش آن نوعي تغيير مليت به شمار ميآيد كه آن چيز رنگ يك ملت بالخصوص داشته باشد و از شعارهاي يك ملت بيگانه باشد. بديهي است كه در اين صورت اگر ملتي شعار ملت ديگر را بپذيرد و رنگ آن ملت را به خود بگيرد، بر خلاف اصول مليت خود عمل كرده است. مثلاً نازيسم آلمان و صهيونيزم يهود، رنگ مليت بالخصوصي دارد؛ اگر افراد يك ملت ديگر بخواهند آن را بپذيرند، بر خلاف مليت خود عمل كردهاند.
اما اگر آن چيز رنگ مخصوص نداشته باشد، نسبتش با همة ملتها علي السواء باشد، شعارهايش شعارهاي كلي و عمومي و انساني باشد و ملت مورد نظر هم آن را پذيرفته باشد، آن چيز اجنبي و بيگانه و ضدملي شمرده نميشود. به همين دليل، حقايق علمي به همة جهان تعلق دارد. جدول فيثاغورش و نسبيت اينشتين به قوم معيني تعلق ندارد و با هيچ مليتي منافات ندارد، براي اينكه اين حقايق بيرنگ است و رنگ و بوي قوم و ملت مخصوصي را ندارد.
به اين دليل، دانشمندان و فيلسوفان و پيامبران به همة جهانيان تعلق دارند، كه عقايد و آرمانهاي آنها محصور در محدودة يك قوم و ملت نيست.
از نظر احساسات ملي و عواطف قومي، نه هر چيزي كه از وطن برخاست جنبة ملي پيدا ميكند و نه هر چيزي كه از مرز و بوم ديگر آمده باشد بيگانه به شمار ميرود، بلكه عمده آن است كه اولاً بدانيم آن چيز رنگ ملت بالخصوصي دارد يا بيرنگ است و عمومي و جهاني است، ثانياً آيا ملت مورد نظر آن چيز را به طوع و رغبت پذيرفته است يا به زور و اكراه.

ـ خدمات متقابل اسلام و ايران صفحه: 65 الي 67
شهيد مطهري

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.